Zdrowy koktajl owocowy? Owocowy koktajl kojarzy się z czymś pysznym i… pełnym cukru i kalorii. Ej, wcale nie musi tak być! Moje bezmleczne smoothie jest wyśmienite i pomogło mi w schudnięciu. Co w nim jest? 

Ciężko mi było wyobrazić sobie śniadanie inne niż tradycyjne kanapki. Jestem jednak osobą konsekwentną i po podjętej dokładnie dwadzieścia miesięcy temu decyzji, że trzeba schudnąć, pożegnałam białe pieczywo, zbyt duże ilości masła i żółty ser. No, ale coś trzeba było rano jeść. Nie umiem funkcjonować bez śniadania, więc musiałam coś wymyślić. I wymyśliłam.

zdrowy koktajl owocowy

Miało być szybko, zdrowo, sycąco. I smacznie! Jak szybko, to koktajl. Jak zdrowo, to z jarmużem. Kupiłam blender kielichowy, liściasty superfood i przystąpiłam do prób skomponowania idealnego śnidaniowego smoothie. Cukier oczywiście odpadał, naturalnym źródłem słodyczy miały być owoce. Musiałam jednak odpowiednio dobrać ich rodzaj i proporcje, by było odżywczo i sycąco, a nie tylko „fruktozowo”. Ostatecznie odnalazłam kombinację smaków, która mi odpowiada. Do tego każdy ze składników dostarcza innych wartościowych substancji.  Jest potas, kwas foliowy, witamina C, PP, są witaminy z grupy B oraz przeciwutleniacze, które działają przeciwstarzeniowo i przeciwnowotworowo.

Co w tym koktajlu odchudza? To głównie zasługa ananasa i truskawek. Ananas zawiera bromelainę, a truskawki pektyny i kwasy organiczne. Substancje te pobudzają pracę jelit, regulują trawienie i przyśpieszają przemianę materii. Rano nie boję się „tuczącego” banana – dostarcza mi energię i sprzyja namnażaniu się dobrej flory bakteryjnej jelit. Aby było jeszcze bardziej odżywczo dodaję do koktajlu garść jarmużu – waży ona około 20 g i zawiera  tylko 9 kalorii! Mój zdrowy koktajl owocowy zamiast mleka zawiera wodę. Ze względów zdrowotnych musiałam bardzo ograniczyć produkty mleczne. Plus jest taki, że smoothie z wodą jest mniej kaloryczne.

Zdrowy koktajl owocowy


 

Czas przygotowania: 3 minuty

Porcje: 1

 

Składniki

 

  • banan
  • plaster ananasa
  • szklanka truskawek
  • garść jarmużu
  • woda
  • opcjonalnie: łyżeczka miodu

zdrowy koktajl owocowySposób przygotowania

 

1. Przygotuj składniki. Obierz, a następnie pokrój ananasa i banana. Jeśli używasz świeżych truskawek, to usuń szypułki. Ja wolę mrożone – nie trzeba odszypułkowywać, jedynie wrzucić na kilkadziesiąt sekund do mikrofalówki (albo wyjąć wcześniej, jeśli się nie zapomni). Dzięki nim koktajl jest przyjemnie zimny.

2. Wrzuć składniki do miksera.

zdrowy koktajl owocowy2. Dopełnij wodą.

3. Zmiksuj.

4. Spróbuj – jeśli wolisz słodsze, dodaj łyżeczkę miodu. Dietetyczniejsze jest bez ;)

Koktajl owocowy pijam regularnie na śniadanie. Nie codziennie, ale często. W te dni nigdy nie mam już ochoty na słodycze. Superważny jest dla mnie sposób podania. Najbardziej lubię pić koktajle w szklanych kielichach na nóżce. Są świetne, bo mają ogromną pojemność ponad pół litra! W lecie, gdy częściej wychodzę rano do ogrodu, przerzucam się na słoik z uchwytem. Ładne szkło sprawia, że zwykłe śniadanie przestaje być zwykłe. Niby drobiazg, a różnica ogromna. Atrakcyjnie podane od razu lepiej smakuje!

 

Zobacz też:

zdrowy koktajl owocowy

Daj znać, czy wypróbowałaś mój zdrowy koktajl owocowy!

Polub, bo warto :)